Klachtenregeling

Wanneer dingen anders gaan dan verwacht

Klachtenregeling

Ontevreden cliënten nemen we erg serieus binnen Medisch Punt. Ten aanzien van de behandelingen voor fysiotherapie mag u er van uitgaan dat elke fysiotherapeut binnen Medisch Punt het vak fysiotherapie zo goed als mogelijk uitoefent. Heeft u toch klachten over de behandeling of de manier waarop uw fysiotherapeut met u omgaat, dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor uzelf, voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie die bij Medisch Punt geboden wordt.

Maak uw onvrede kenbaar door een gesprek aan te gaan met uw fysiotherapeut of contact op te nemen met de praktijk of één van de andere therapeuten binnen de Medisch Punt. Als u zich daar zekerder bij voelt, kunt u een bekende uit uw familie- of vriendenkring vragen hierbij aanwezig te zijn. Ook kunt u via het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF) een bemiddelingsgesprek aanvragen. Levert een bemiddeling niet het gewenste resultaat op of ziet u op tegen de confrontatie met uw fysiotherapeut, dan kunt u ook het Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg (IKG) inschakelen. Voor het IKG bij u in de regio kunt u terecht bij het Landelijk Informatiepunt voor Patiënten.